آیا تاکتیک حکومت تغییر کرده است ؟

2010/01/23 در 6:48 ب.ظ. | نوشته شده در سیاسی | 5 دیدگاه

تا قبل از روز عاشورا هرچه از جناح حاکم میدیدیم همه ارعاب بود و سرکوب همه تهمت و بود ناسزا . آیت الله از پشت تریبون نماز جمعه ملت معترض ایران را گوساله و بزغاله میخواند . لباس شخصی ها میکشتند و ترور میکردند ، می دزدیدند و تجاوز میکردند .

هر چه سیگنال از حاکمیت میرسید همه تهدید بود و ایجاد رعب و وحشت که اینبار دیگر مدارا نمیکنیم اینبار بشدت برخورد میکنیم اینبار …

اما پس عاشورای 88 ورق به ناگهان برگشت اتفاقات ایران در این روز نه تنها حاکمیت بلکه جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد . حیرتی ناشی از شجاعت ملتی نترس بهتی از نحوه برخورد حکامی با مردم خویش

پس از این روز ائمه جمعه ای که تا هفته پیش دم از فتنه و اغتشاش و برخورد قاطع با سران فتنه میزدند با لحنی ملایم خواستار پرهیز از » اقدامات خودسرانه » شدند . هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم جناح های سیاسی را به اعتدال و پرهیز از افراطی گرایی دعوت میکند و برای سخنان خود به آیات قران استناد میکند ( یادمان باشد که هفته قبل از آن از همین تریبون چه تهدیداتی شنیده میشد)

کمیته تحقیق مجلس درمورد فجایع کهریزک سعید مرتضوی را متهم ردیف اول اعلام میکند و این شایعه را دامن میزند که آیا در این مقطع اینبار هم سعیدی دیگر باید قربانی شود ؟؟

حسینیان نماد خشونت و افراط گرایی حاکمیت در مجلس استعفا میدهد و در گوشه هایی از متن استعفای خود با گلایه شدید از اینکه «چرا بسیج و نیروهای انتظامی كه در جریانات اخیر در خط مقدم علیه «مزدوران آمریكایی» می‌جنگیدند تا از امنیت مردم دفاع كنند به بهانه‌ تخلف چند نفر، با تمام وجود مورد تحقیر و ظلم دادگاه‌های نظامی قرار می‌گیرند و تمام بدنه تحت تعقیب قرار می‌گیرند، فرماندهان مورد اذیت و توهین قرار می‌گیرند، ولی هیچ كس دفاعی نمی ‌كند و هیچكس نمی ‌پرسد نیرویی كه می‌ خواهد از امنیت مردم و اركان نظام دفاع كند با این روحیه زخم خورده چگونه و چرا؟»
انتهای بیانیه نماینده جناح خشونت طلب نیز ضمن بار کردن چند متلک پیاپی به رهبر، به این ختم می شود که «خداوند تنها یك راه را به ایشان نشان داده و آن نیز گوشه‌گیری و عزلت است.» البته آخرین جمله این بیانیه، بکارگیری ناشیانه آیه ای از سوره طلاق است که رهبر را تهدید می کند که «از این کار (طلاق!) پشیمان خواهی شد و دوباره بسوی ما باز خواهی گشت.»

تلوزیون برای اولین بار در این ماههای پر آشوب یادش می آید درکشور صدای دیگری هم هست و به سراغ چند اصولگرای مخالف دولت میرود و مناظره ها پخش میکند . برای اولین بار در این چند ماه در صدا و سیما کسانی از مردم معترض طرفداری میکنند و حقشان را به رسمیت میشناسند

خامنه ای در روز شنبه 19 دی در سخنرانی خود اینبار کوتاه می آید و لحن تازه ای برای سخن گفتن انتخاب میکند و برای اولین بار بعد از کودتای انتخاباتی، طرفدارانش را به صبر و خودداری از اقدامات خودسرانه دعوت میکند و میگوید : « در شرایط فتنه، کار دشوارتر و تشخیص سخت تر است، جوانان در مقابل برخی مسائل صبر پیشه می کنند که باید هم چنین باشد ولی هرگاه که زمان حضور در صحنه باشد، در میدان حاضر هستند. همه باید مراقب باشیم که با کارهای بی رویه، به فتنه انگیزی دشمن کمک نکنیم. جوانها مراقب باشند هر كار خودسرانه كمك به دشمن است. ورود افرادی كه شأن و وظیفه قانونی ندارند، قضایا را خراب می‌كند. در این شرایط غبارآلود باید خیلی با احتیاط و تدبیر و البته در وقت خود با قاطعیت عمل کرد.»
همچنین وی یکباره بیاد قانون افتاده و دستگاههای مسئول را به اِعمال کامل و قاطع روند قانون در برخورد با حوادث اخیر موظف کرده و می گوید: «افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند. اگر در این قضایا بدون دقت و درک کافی عمل شود ممکن است بیگناهانی که از این خباثت ها بیزارند لطمه جدی ببینند بنابراین همه باید از حرکت خودسرانه پرهیز کنند و همه چیز بر روال قانون انجام شود.»

البته درعین حال بازهم فضا بوی تهدید و خشونت میدهد :» اسماعیل احمدی مقدم تاکید کرده که دوران مدارا تمام شده، بویژه با کسانی که تجمعات غیر قانونی برگزار می کنند . »

همچنین تهدید میکند ایمیلها و اس ام اس های شخصی افراد کنترل میشوند

حال سوال اینجاست : آیا حاکمیت جام زهر را نوشیده ؟ یا اینکه » تاکتیک حکومت تغییر کرده است » ؟

5 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. سلام حسام جان
    خوبی عزیزم؟

    میگم یه سوال چطوری یه وبلاگ تو ورد پرس بسازم ؟

    نظرت در مورد وبلاگم چیه خوبه یا نظری داری که یه تغییراتی بدم
    بعدشم شما که وبلاگت بیشتر خواننده داره اخباری رو که میدونی بدرد بخوره بگیر تو وبلاگت بنویس تا بقیه هم بدونند (البته بدون ذکر منبع مجاز است)

    خوشحال شدم بهم سر زدی
    سبز باشیدو پایدار

  2. سلام حسام جان
    ممنونم از راهنمایت حالا بهم میگی روش ساختن وبلاگ تو ورد پرس من هر کار کردم سر در نیاوردم

  3. tak tike hokoomat avaz shode
    ein hokoomate sheitani ke ma mibinim avaz shodani nist

  4. من فكر مي كنم در اين زمان و با اين موقعيت يك چيزي هستند در مايع هاي هر دو گزينه.
    با مرفه خوشه سومی به روزم!

  5. سلام به حسام عزیز
    دوست من مطلب جالب و قابل تاملی بود
    موفق باشی و سبز


بیان دیدگاه


Entries و دیدگاه‌ها feeds.